Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
course sans satellite
03-11-2020, 11:48 AM,
course sans satellite
In trail en ultra-running lijkt er een voortdurende druk te zijn om altijd je grenzen te verleggen, Nike Air Vapormax Mujer altijd verder te gaan en altijd te streven naar die gesp van 100 mijl. Je grenzen verleggen is niet noodzakelijk een slechte zaak, maar het kan soms lijken alsof je niet het recht hebt verdiend om jezelf een hardloper te noemen als je niet minstens een van die gespen onder je riem hebt.

Dit is iets waar ik jaren mee worstelde als een trail en ultra-runner. Ja, ik had 50 km's, avontuurlijke races, 50 milers afgelegd en bijna al mijn trainingsmijlen besteed aan paden. Maar geen van die prestaties gaf me het gevoel dat ik de titel "ultra-runner" waardig was. Ik voelde de toenemende druk om een ??race van 100 mijl te lopen, hoewel mijn burn-out voor een 50 miler zo hoog was dat ik maandenlang niet naar mijn hardloopschoenen wilde kijken. Ik voelde dat als ik geen race van 100 mijl zou lopen, ik niet toegewijd genoeg, hard genoeg of voldoende van de sport moet zijn. Dus ik heb me aangemeld voor een. Ik stelde een trainingsschema op en probeerde mijn best om het tot een T te volgen. Ik werkte hard en logde lange kilometers, maar de burn-out begon in te zetten en de sport waarvan ik hou langzaam veranderde in een karwei dat ik zelfs de gedachte haatte Van doen. Elke run voelde als een last en wat ooit mijn mentale toestand ophief, sleepte het nu naar lage punten die ik nog niet eerder had ervaren. Niet alleen genoot ik niet van mijn tijd in het bos, ik miste ook belangrijke tijd met mijn 4-jarige dochter om het daar te doen. Het kostte mijn eerste DNF in een race om een ??gloeilamp voor me op te trappen.

Ik ontmoette Ashley en we namen samen de metro naar het park. Deze race begint op Columbus Nike Air Max Thea Womens Circle, waar ik van hou, omdat ik ook aan de westkant woon.

Ik liep naar Ashley en controleerde mijn blog om te zien wat mijn 10K PR was. Het was 56:51, een tempo van 9:08. In het jaar sinds ik die PR heb ingesteld, ben ik zeker sneller geworden. Ik heb drie sub-2: 00-helften en een handvol 4-milers uitgevoerd om 8: xx stappen, dus ik wist dat er, tenzij het echt slecht ging, waarschijnlijk een PR in de kaarten zat. Ik flirtte met het idee om Tina's blog te bekijken voor haar recente 10K PR om mezelf de tijd te geven om te fotograferen, omdat we ongeveer hetzelfde tempo lopen, maar ik besloot mijn eigen verdomde race te lopen. Blijkt dat die van haar 50:12 was, wat toch een beetje snel voor mij zou zijn geweest.

Zoals Ashley zei, zijn we meteen uit elkaar gegaan. Ik ging voor een laatste nerveuze plas en maakte mijn weg naar de koralen.

We spraken een paar minuten over PR's en Nike Air Zoom Pegasus 34 Donna ze vertelde me dat het 53-iets was. Tot zover mijn eigen race. 53-iets klonk als een goed doelwit voor mij.

In de tweede kraal konden we de sprekers redelijk goed horen. Omdat dit de 40e verjaardag van de race is, waren er veel coole sprekers aanwezig: Katherine Switzer en Nina Kuscsik die aan de race begonnen; Jacqueline Dixon, die de eerste Mini 10K won; en Desiree Davila, teamlid van de Amerikaanse Olympische Marathon. Normaal gesproken ben ik niet alle rah-rah-meisjeskracht, maar het was geweldig om te horen van Switzer en Kuscik, twee vrouwen die de weg hebben gebaand voor het rennen van vrouwen.

Mijn Garmin daarentegen was een eikel. Het kreeg geen satellieten bij de start, en dus begon ik de race zonder satellieten en was van plan het gewoon als stopwatch te gebruiken. Door een wonder begonnen de satellieten onmiddellijk.

Ik had absoluut geen pacingplan, dus ging ik snel Adidas Zx 750 Mujer uit (7:55, 7:52!). Toen ik 7 minuten mijl op mijn horloge zag, besloot ik dat ik hard zou rennen terwijl ik het had, waarschijnlijk in het midden een beetje terugdraaide en het voor het einde terugschopte. Het was de eerste race die ik mijn New Balance 1600s probeerde, en ik vond het absoluut geweldig om er in te racen.

Ik bereikte de 5K-mark rond 25 minuten en begon al te vervagen van de Harlem Hills. Ik eindigde mijl 3 in 8:08 en mijn snelheid daalde een ton in de vierde mijl tot 9:22. Toen ik eenmaal de Mijl 4 mijl-marker voorbij was, waren er veel minder beklimmingen en kon ik wat snelheid terug krijgen en mijl 5 finishen in 8:36. Toen ik voorbij de 5e mijl marker was, gaf ik alles wat ik had. Ik herinner me dat ik 42:00 op mijn wacht zag bij mijl 5 en wist dat ik in ongeveer 10 minuten 1,2 mijl kon rennen en in 52-ish finishen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)